Мета дисципліни: підготовка студентів до навчання в університеті відповідно до сучасних інтеграційних процесів у міжнародній освіті, формування системи знань про професійну освіту.
Завдання дисципліни: сформувати у студентів систему знань щодо суті й соціального значення вищої освіти, спеціальної професійної підготовки та перепідготовки, сучасних тенденцій її розвитку; сформувати навички самостійного й ефективного навчання в університеті, спеціальної професійної підготовки та перепідготовки з урахуванням світових освітніх тенденцій.
Предметом вивчення дисципліни: організація професійної підготовки фахівців у системі вищої освіти, спеціальної професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців з вищою освітою.
Місце дисципліни в навчальному процесі: Враховуючи послідовність накопичення знань та інформації дисципліна вивчається в першому семестрі першого року навчання та є теоретичною та практичною базою для опанування інших дисциплін.
Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни. Після вивчення дисципліни студент повинен:
|
Знати:
- зміст, мету, задачі та основні елементи університетської освіти, спеціальної професійної освіти та перепідготовки;
- сучасні тенденції розвитку університетської, спеціальної професійної освіти в світі з урахуванням впливу інтеграційних та глобалізацій них тенденцій;
- принципи та методи організації навчального, наукового, методичного та виховного процесу у закладах вищої освіти;
- види професійної освіти, зміст та вимоги міжнародних стандартів в сфері освіти професійних бухгалтерів, аудиторів, контролерів;
- цілі, функції та умови функціонування міжнародних та національних професійних організацій в сфері обліку, аудиту та оподаткування;
- умови проходження додаткової професійної освіти, види та умови отримання сертифікатів та ліцензій в сфері професійної освіти, які практикуються в Україні та світі;
Уміти:
- застосувати отримані знання у виборі пріоритетів при організації університетської та професійної освіти;
- практично використовувати отримані знання з планування та організації професійного розвитку та навчання;
- застосовувати знання щодо умов функціонування Міжнародних та національних професійних організацій в сфері обліку, аудиту та оподаткування, вимог Міжнародних стандартів при професійній підготовці.
Зміст дисципліни за темами:
1. Університетська освіта в контексті Болонського процесу.
2. Фундаменталізація та індивідуалізація підготовки фахівців з вищою освітою.
3. Організація навчального процесу в університеті.
4. Фахова підготовка у вищому навчальному закладі: вступ до спеціальності.
5. Бібліотека університету і правила користування її фондами.
6. Соціально-культурна інфраструктура університету.
7. Студентське самоврядування як складова демократизація вищої школи.
8. Професійна освіта в системі підготовки та перепідготовки фахівців.
9. Міжнародні та національні професійні організації в сфері обліку, аудиту та оподаткування
10. Види, умови та особливості організації професійної освіти та перепідготовки фахівців.
11. Гармонізація вітчизняної системи професійної освіти із світовими системами та моделями в умовах активізації інтеграційних процесів.
Кількість кредитів: 4 кредити ЄКТС. Загальна кількість годин - 120 год. (в т.ч. лекцій – 28 год., практичні заняття – 14 год., самостійна робота – 78 год.).
Форма контролю: залік.
Викладач: Андрощук І.І., к.е.н., доц.
|